Komunikat Prezesa ZOP ZOSP RP Gorlice dot. umów zawieranych pomiędzy OSP a gminą
W dniu 17 grudnia 2021 r. uchwalona została ustawa o Ochotniczych Strażach Pożarnych (Dz.U.2021.2490). Wchodząc w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku wprowadziła szereg nowych rozwiązań dotyczących funkcjonowania jednostek OSP, w tym obowiązek zawierania umów pomiędzy Gminą a OSP.
Art. 7 w/w ustawy stanowi, że "Gmina jest obowiązana do zawarcia umowy ze wszystkimi ochotniczymi strażami pożarnymi działającymi na jej terenie, zawierającej postanowienia dotyczące podejmowanych działań, o których mowa w art. 3, oraz postanowienia dotyczące obowiązków, o których mowa w art. 10 ust. 1."
Proszę Szanownych Prezesów Zarządów Oddziałów Miejsko-Gminnych/Gminnych ZOSP RP o zainteresowanie tematem we własnych gminach zarówno Prezesów OSP jak i Burmistrzów/Wójtów.
Poniżej zamieszczam WZÓR umowy stworzony przez radców prawnych zajmujących się na co dzień problematyką OSP. Ustawodawca nie przygotował wzoru urzędowego dla umów z OSP a wskazał jedynie elementy, które musi zawierać.
W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
WZÓR UMOWY POMIĘDZY GMINĄ A OSP na podstawie art. 7 ustawy o OSP - kliknij aby pobrać